Jag tänkte försöka sammanfatta November i ett inlägg med risk för mycket bilder och lite text.
Jag och min sambo var på antik och hemslöjdsmässa här i Uppsala och jag köpte fyra par vintage stockings i originalförpackning  från en snäll dam för bara 50 kronor! Sedan så köpte jag två fina broscher som jag inte fått med på bild ännu.
Jag vann den här tekannan från Stavangerflint på tradera för 15kr! Jag har tekoppar på fat från samma serie och tyckte att jag behövde en matchande kanna.
Jag har börjat väva brickband med harlequin-mönster i höstfärger. Jag lärde mig väva brickband när jag läste textilvetenskap på Uppsala universitet, jag finner det mycket avslappnande att arbeta med ull och textilier.
Min sambo köpte en ansiktsmask med blåbär från Lush åt mig! Väldigt lyxigt och luktar gudomligt, precis som dom flesta av deras produkter. <3
Jag lagade palt åt mig själv och tjuvstartade med julmusten! Min Farmor och Farfar kommer från Norrland och själv är jag från Östergötland så husmanskosten ligger mig varmt om hjärtat.
Bar min höstliga yllekjol från helping hand, min favorit bland Uppsalas secondhand butiker. Jag älskar butiken Dreamers vintage men där är priserna ganska höga.
Var i Ulva kvarn och kollade på det här bedårande lejonet! Jag vill fortfarande ha det men jag tyckte att 200kr var alldeles för saftigt pris.
Blev kär i den här matlagningstidningen och överväger att bli prenumerant, (samt minnenas journal, Min Boudoir, Åter, Retro och Hunger). Det finns så mycket bra tidningar!
Fast vi prenumererar redan på Åter och jag blir så glad när den trillar ner i brevlådan! Det är ett fantastiskt forum för självförsörjning och altenativt boende på landet. Superbra tidning!
Jag träffade finaste Alexandra när jag var på höstblot i Västerås. Hon har jobbat utomlands i sex månader och jag har saknat henne så otroligt mycket och den 2 december så åker hon bort igen..
På höstblotet så åkte herrarnas baddräkter fram! Snyggaste männen i badtunnan minsann.
Min fina ruffsiga och lite smått bakfulla mamma var med på höstblotet och vi gick en skogspromenad och kollade på båtarna.
Här ligger dom, ja det är förstås Vikingabåtar eftersom vi var på Vikingahöstblot.
Och vi spelade spel hos Marcus och Sara.
 Jag fyndade termobyxor så att jag överlever den här vintern!
 Jag har jobbat sexton timmar om dagen och ibland sextiotvå timmar i veckan. Då åker jag hem när solen går upp på morgonen.
Vi hade en "Tidsresefest" och jag var Femtiotalet och guidade gästerna i min klänningen från Heartbreaker fashion.
När jag inte arbetar så pluggar jag och skriver tentor.
Och jag köpte ett par nya klackar i leopard för 19 kronor på tradera som landade i brevlådan idag.
brickband textil crafting diy, stockings, te tekanna spel lejon termo höst soluppgång mast palt båt lush stavangerflint vintage retro sailor heartbreaker fashion,

Kommentera

Publiceras ej